Ref 5 dagers turen

var med ett tungt hjerte jeg dro hjemover torsdags morgen, men har hatt det veldig fint disse dagene.  Går tilbake til ankomsten søndags morgen, og kriblingene jeg hadde i magen.Første som slo meg da jeg kom frem, var at jeg faktisk skulle få fiske 5 dager  uavhengendes, og bomse langs elven  å bare nyte hvert eneste minutt av noe jeg har sett sånn frem til:)  var ikke den store klekkingen  søndags morgen, men fikk en allright en på kvelden som fikk ett par steady risers opp.. disse så riktig fine ut også:)Etter at nærvene hadde fått roet seg ned, begynnte jeg å kaste på dagens første store,,,denne var det Kjetil som så vaket til, og jeg lot han styre guidingen;)det fungerte utmerket, og på tredje kast satt dagens første:) 1,55 kg veide skjønnheten..dette var turens største  for min del, og selv om lengden tilsa en noe høyere vekt er jeg ganske så fornøyd:) de neste dagene fikk vi masse fisk, dette skjedde etter at 0,16  ble byttet ut med 0,12 og 3 stanglengder fortom… comparadun på enden og vips så fikk jeg og gutta masse fisk,til og med en del av de sære fiskene også.. De siste to dagene fikk jeg og Martin besøk av Fredrik, og hadde det skikkelig allright med mye god mat og godt fiske…vi hadde to kjempe dager  hvor vi virkelig synds alt klaffet i fiske vårt, selv om klekkingene ikke var massive, vaket fisken steady nok til å bli lurt:) takker for godt samhold og lykke til på finnmarks vidda din snik!!!!!;)  her kommer noen bilder fra turen, takker for nå og vi gleder oss sinnsykt til neste sesong allerede:) kanskje jeg klarer å lure meg til en liten siste tur før det hele er over,,,i tilfelle kommer det en rapport fra den turen også:=

Dette innlegget ble skrevet i Govannet, av .

Om Alexander Fredagsvik

Er endelig blitt 30 + og jobber for Chr Baardsen & Søn AS. Fluefiske er for meg blitt en livsstil, som jeg vier enormt mye tid til. Jeg fisker alt som kan tas på flue, men primært ørret i sjø og i ferskvann. Det blir selfølgelig en del laks og havabbor også.. Fluer binder jeg helst selv... Jobber mye med å rekruttere unge/ nye inn i denne fantastiske verden, og har derfor startet KFF-Karmsund Fluefiskeforening sammen med noen andre. Kultivering og arbeid for laks og sjøørret betyr mye for meg..

4 kommentarer til “Ref 5 dagers turen

1. Krister

Såg ut så ein konge tur detta, handle vist om å ver på rett plass te rett tid i denna elvå har eg forstått 🙂 meget fine den 1,5 kilos fisken… vett jaffal ka eg ska fiska me om an ikkje tar på onsdag, takk for tipset 🙂

2. Alexander

Var helt kanon denne turen:):) ser virkelig frem mot neste sesong allerede;) fikk meg en liten dagstur rett etter denne turen,,,, da tok det helt av igjen, og vi landet mangen fine fra 1,5 t 9 hg tror vi havnet på en ca. 20 fisk tilsammen med ett par halkilos denne dagen også:) helt sjef:) godt du har funnet ut hvilken flue du skal bruke, hehe… Funker alltid!!!